راهنمای خرید کابل شارژر

سمیرا صفدری
14 آذر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید کابل شارژر

راهنمای خرید کابل شارژر

کابل شارژر یکی از ضروری ترین لوازم جانبی برای انواع گوشی موبایل، تبلت، دوربین، اسپیکر، هندزفری های بلوتوث و هر دستگاه دیگری که دارای باتری می باشد و قابلیت شارژ شدن دارد، است. در ادامه می توانید راهنمای خرید کابل شارژر عمده را در آفر پخش بخوانید.

بنابراین باید در انتخاب آن دقت شود تا با سرعت مناسب دستگاه را شارژ کند. در غیر این صورت دستگاه به صورت کند و با سرعت پایین شارژ می شود. که این موضوع از طول عمر دستگاه می کاهد.

همگام سازی و انتقال دیتا از دیگر کاربرد های کابل های شارژر است. که تهیه Backup و جابجایی اطلاعات بین گوشی موبایل و لپ تاپ، کامپیوتر را انجام می دهد.

 

راهنمای خرید کابل شارژر و کابل انتقال دیتا

 

انواع کابل شارژر؛ راهنمای خرید کابل شارژر

از آن جا که سوکت شارژ همه دستگاه ها مشابه هم نمی باشد. بنابراین کابل شارژر آن ها هم متفاوت است. که سه مدل از آن ها که نسبت به سایر مدل ها پر کاربرد تر است، را در جدول زیر مورد بررسی قرار داده ایم.

 

نوع کابل تصویر کابل کاربرد کابل
MICRO USB کابل میکرو متداول‌ ترین نوع سوکت شارژر گوشی‌ های موبایل است. که تقریبا ۷۰ درصد گوشی‌ های اندرویدی از آن پشتیبانی می‌ کنند.
TYPE-C کابل تایپ سی یکی از جدیدترین سوکت های شارژر برای گوشی‌ های اندرویدی است. که مناسب گوشی‌ های اندرویدی جدید و رده بالا می باشد.
LIGHTNING کابل لایتینگ سوکت لایتنینگ مخصوص محصولات شرکت اپل ( گوشی ها، آیپد‌ها و ایرپاد های ) اپل می باشد.

 

کابل های شارژر از لحاظ سرعت شارژ به 2 دسته کلی فست شارژ و غیر فست تقسیم می شوند:

  • کابل فست شارژ : این کابل ها قابلیت انتقال جریان بالایی دارند. و برای گوشی های موبایلی که از فناوری فست شارژ پشتیبانی می کنند، مناسب هستند.
  • کابل غیر فست : جریان انتقالی از این کابل ها حداکثر 2 آمپر است. و برای دستگاه هایی که به صورت معمولی شارژ می شوند، مناسب هستند.

 

فناوری شارژ سریع یا Fast charge، راهنمای خرید کابل شارژر

برای افزایش سرعت شارژ شدن باتری گوشی موبایل باید ولتاژ و آمپر بیشتری به آن وارد شود. از طرفی هم ممکن است این شدت جریان زیاد باعث داغ شدن و خراب شدن باتری گوشی شود. بنابراین کمپانی های سازنده گوشی و شارژر های فست شارژ از چیپست و قطعات مخصوص و سازگار با فناوری فست شارژ استفاده می کنند. و هیچ مشکلی برای گوشی های مجهز به فناوری فست شارژ به وجود نمی آید. و گوشی به سرعت شارژ می شوند.

 

کابل چند کاره

کابل های چند کاره ما را از نیاز به مبدل و رابط ها بی نیاز می کند. از این نوع کابل شارژر برای شارژ کردن، و انتقال دیتای تمامی دستگاه های ( MICRO USB ، TYPE-C ، LIGHTNING ) می توان استفاده کرد.

 

راهنمای خرید کابل شارژر چندکاره

 

طول و متراژ

کابل ها در راهنمای خرید کابل شارژر از نظر طول و متراژ تنوع زیادی دارند.

  • 20 سانتی متری یا همان پاوربانکی که مناسب برای شارژ کردن گوشی با پاوربانک مناسب است.
  • 100 سانتی متری ( 1 متری ) که برای استفاده روزمره مناسب است.
  • 200 سانتی متری ( 2 متری ) که برای فواصل طولانی استفاده می شود.

 

جنس روکش

کابل ها از نظر جنس روکش، نیز تنوع بسیاری دارند.

  • روکش پارچه ای
  • روکش کنفی
  • روکش برزنتی یا ضدبرش
  • روکش PVC
  • روکش سیلیکونی

راهنمای خرید کابل شارژر ضدبرش

 

جنس سر سوکت

هر دو سر کابل ها دارای سر سوکت های محافظ هستند که از متریال های مختلفی تولید می شوند. نظیر سر سوکت های فلزی، سر سوکت های پلاستیکی، سر سوکت های فنری و …

 

کابل های LED دار

این دسته از کابل ها دارای صفه نشانگر ال ای دی هستند که درصد شارژ را نشان می دهند. و دارای قابلیت قطع کن نیز هستند ( بعد از شارژ شدن کامل دستگاه، فناوری قطع شارژ این کابل فعال می شود و از ورود بیش از حد جریان برق به دستگاه جلوگیری می کند.)

 

راهنمای خرید کابل شارژر LED دار

 

پاوربانکی

کابل شارژ های معمولی برای استفاده با پاوربانک دست و پا گیر هستند. به همین دلیل کابل شارژ های کوتاه تولید شده که به کابل های پاوربانکی معروف شده اند.

 

مغناطیسی مگنتی

در طراحی این کابل از مگنت قوی استفاده شده که به راحتی با یک دست می توان کابل را به دستگاه متصل کرد.

 

راهنمای خرید کابل شارژر مگنتی

راهنمای خرید کابل شارژر مغناطیسی

 

کابل دو سر تایپ سی

مناسب برای شارژ گوشی با پاوربانک و کلگی های مجهز به پورت تایپ سی می باشد.

 

راهنمای خرید کابل شارژر دوسر تایپ سی

 

محافظت از کابل

برای جلوگیری از پوسیدگی و پارگی کابل ها در مقابل فشار و کشش، می توان از محافظ کابل استفاده کرد. محافظ کابل ها در مدل، طرح و رنگ های مختلف وجود دارند. با خرید محافظ کابل شارژر دیگر نگران پوسیدگی و پارگی روکش و یا قطعی و جدا شدن سر سوکت های سیم شارژر خود نباشید. این محافظ ها به خوبی از شارژر شما محافظت می کنند و باعث طول عمر آن ها می شوند.

 

محافظ کابل

 

 

خرید کابل شارژر

 

فروشگاه آفرپخش وارد کننده لوازم جانبی گوشی موبایل از چین و دبی بوده. و در زمینه پخش عمده کابل شارژر به صورت ویژه فعالیت می کند. در این فروشگاه انواع کابل های ذکر شده با برند های معتبر و محبوب نظیر سامسونگ ، اپل ، هواوی ، شیائومی و برند های متفرقه شرکتی. و هم چنین بدون برند به صورت پک دار و فله با 4 کیفیت مختلف اورجینال ، اصل چین ، های کپی و کپی موجود است. که هر کدام از مزایا و ویژگی های خاص خود برخوردار هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عمده کابل شارژر می توانید به سایت عمده فروشی آفرپخش مراجعه کنید، و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.