قابلیت ضد ردیابی iOS 14.5 برای کاربران خوشایند نبود!

Admin
19 اردیبهشت, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
قابلیت ATT برای کاربران iOS خوشایند نبود

با انتشار رابط کاربری iOS 14.5 امکانات جدیدی به دستگاه های اپل اضافه شد که میتوان به App Tracking Transparency یا به اختصار ATT اشاره کرد. این ویژگی جهت حفظ حریم خصوصی کاربران اضافه شده و طبق آن تمامی نرم افزار های که قصد ردیابی فعالیت‌ و داده‌های کاربر را دارند حتما باید از کاربر اجازه دسترسی دریافت کنند. همچنین کاربران میتوانند این گزینه را غیر فعال کنند و مانند روال سابق، این اجازه را به اپلیکیشن‌های مختلف بدهند.

هیچ کس تردید نداشت که ویژگی ضد ردیابی ATT روی عملکرد شرکت های تجاری نظیر فیس بوک تاثیر عمده ای میگذارد و در حال حاضر آنها جدی ترین مخالفان این قابلیت از شرکت اپل هستند و جهت مقابله با آن از کاربران نسخه iOS نرم افزار هایی مانند اینستاگرام در خواست کرد تا در صورتی که میخواهند از این اپلیکشین به صورت رایگان استفاده کنند اجازه دسترسی به لوکیشن و مواردی از این قبیل را بدهند.

طبق تحقیقات و اطلاعات بدست آمده از موسسه Flurry که از حدود 2.5 میلیون کاربر به صورت روزانه استخراج شده است تقریبا 12% از آنها قابلیت ATT را فعال نگه داشتند که سهم کاربران آمریکا در این مقدار تنها 4% بوده است.

منبع : GSMArena

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.