بررسی انواع گلس

سمیرا صفدری
20 آذر, 1400
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
گلس محافظ صفحه گوشی

گلس محافظ صفحه گوشی

گلس پوششی محافظ از جنس شیشه و پلاستیک است. که توسط یک لایه چسبی روی صفحه نمایش گوشی موبایل قرار می گیرد. و از صفحه گوشی در مقابل شکستگی، ضربه، خط و خش ها محافظت می کند. گلس محافظ صفحه گوشی انواع مختلفی دارد. اگر قصد خرید گلس برای گوشی موبایل خود را دارید همراه ما باشید. چرا که در ادامه این مقاله به بررسی یک به یک آن ها می پردازیم. و شما را با انواع محافظ صفحه گوشی آشنا می کنیم تا شما گلس مناسب موبایل خود را انتخاب کنید. هم چنین در ادامه روش نصب راحت گلس، بدون نیاز به متخصص را آموزش می دهیم.

 

انواع محافظ صفحه نمایش از لحاظ جنس و کارایی

شیشه ای ( Glass )

محافظ صفحه های شیشه ای همان طور که از اسمش پیداست از جنس شیشه تولید شده است. و از زیبایی و شفافیت خاصی برخوردار است. اما به دلیل چند لایه بودن و ترکیباتی که در تولید آن به کار رفته است از مقاومت و محافظت بالایی برخوردار می باشد. گلس های شیشه ای انواع مختلفی دارند که در ادامه معرفی می کنیم.

 

گلس محافظ صفحه گوشی شیشه ای

 

پلاستیکی ( Plastic )؛ گلس محافظ صفحه گوشی

محافظ های پلاستیکی قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند. گلس پلاستیکی نسبت به گلس شیشه ای ضخامت کمتری دارند. هم چنین شفافیت کمتری نسبت به آن ها دارند و کدر تر از مدل های شیشه ای هستند.  اما اکثریت کاربران از مدل های مختلف این گلس ها استفاده می کنند و رضایت دارند.

 

گلس محافظ صفحه گوشی پلاستیکی

 

گلس سرامیکی ( Ceramic glass )

این نوع محافظ ها را به راحتی می توان خم کرد. و در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. اما نکته ای که درمورد گلس سرامیکی وجود دارد این است که به دلیل متریال پلاستیکی که دارد در مقابل خط و خش از مقاومت کمی برخوردار است .

گلس محافظ صفحه گوشی سرامیکی

گلس پرایوسی ( Privacy glass )

محافظ صفحه های پرایوسی علاوه بر محافظت از صفحه گوشی موبایل در مقابل ضربه و خط و خش، از اطلاعات روی صفحه گوشی کاربران نیز محافظت می کند. به این صورت که امکان نمایش اطلاعات گوشی را برای افراد کناری محدود می کند. و فقط با زاویه دید مستقیم امکان نمایش برای کاربر ممکن است. گلس پرایوسی برای کسانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند. و در مکان های شلوغ و عمومی رفت و آمد دارند مناسب می باشد.

گلس محافظ صفحه گوشی پرایوسی

گلس نانو ( Nano glass )

محافظ نانو از جنس پلاستیک نرم و انعطاف پذیر است. از ویژگی های مهم گلس نانو ضد آب و ضد چربی و لک بودن آن است. و دیگر ویژگی مهم این گلس تشکیل نشدن حباب بین گلس و صفحه گوشی است.

گلس محافظ صفحه گوشی نانو

 

گلس مات ( Matte glass )

محافظ صفحه های مات به دلیل لایه پوششی ماتی که دارند نور خورشید و نور های مستقیم دیگر را باز تاب نمی کند. با نصب گلس مات روی صفحه گوشی در طول روز به راحتی زیر نور خورشید می توان با گوشی کار کرد و دید مناسبی داشت. از دیگر ویژگی های این نوع گلس ها جنس زبر و ضد خش بودن آن است.

 

گلس محافظ صفحه گوشی مات

 

گلس آیینه ای ( Mirror glass )

در ساختار گلس آیینه ای از یک لایه فلز استفاده شده است. که باعث شده تا وقتی که صفحه گوشی خاموش است. این گلس مانند آیینه عمل کند. و پوشش ضد اثر انگشت این گلس محافظ صفحه، از ایجاد هرگونه لکه و اثر انگشت جلوگیری می کند. این گلس در برابر خط و خش بسیار مقاوم می باشد.

 

گلس محافظ صفحه گوشی آیینه ای

 

گلس گیمینگ ( Gaming Glass )

گلس گیمینگ همان محافظ صفحه سرامیکی مات است. که علاوه بر دارا بودن تمامی ویژگی های گلس های سرامیکی و مات، قابلیت تاچ، لمس قوی تری دارد. گلس گیمینگ مناسب افرادی است که علاقه زیادی به بازی با گوشی موبایل دارند.

گلس محافظ صفحه گوشی گیمینگ

 

UV گلس ( Ultra Violet )

گلس یو وی دارای فیلتر اشعه فرا بنفش می باشد. و چشم کاربر را در برابر آسیب های نور و اشعه های مضر گوشی موبایل محافظت می کند. جنس گلس UV شیشه ای بوده. و در مقابل خط و خش بسیار مقاوم می باشد. هم چنین به دلیل نازک بودن و ضخامت کمی که دارد، با نصب محافظ صفحه نمایش یو وی تاچ قوی تری را می توان تجربه کرد.

گلس محافظ صفحه گوشی UV یووی

 

روش نصب گلس محافظ صفحه گوشی

ابتدا صفحه گوشی را تمیز کنید. در پک اکثر برند های گلس دو عدد پد خیس و خشک برای تمیز کردن صفحه موبایل قرار داده شده است. اول با پد خیس به خوبی صفحه را تمیز کنید و سپس با پد خشک صفحه را خشک کنید.

سپس لایه روی چسب گلس را جدا کرده. و لبه های گلس را هم تراز با لبه های صفحه نمایش گوشی قرار دهید.

حالا با یک دستمال به آرامی سطح گلس را به سمت لبه ها بکشید، تا حباب های تشکیل شده از بین برود.

 

گلس محافظ صفحه گوشی نصب گلس

 

سخن پایانی

در آخر باید گفت برای انتخاب و خرید محافظ صفحه نمایش چه نکاتی را باید در نظر داشت.

  • تمامی سطح صفحه نمایش گوشی موبایل را پوشش دهد
  • کارایی تاچ ، لمس موبایل را مختل نکند
  • وضوح و کنتراست رنگ و نور گوشی را تغییر ندهد
  • ضد خط و خش، خراش و ضربه باشد
  • ضد چربی و لک و اثر انگشت باشد
  • ضخامت کمی داشته باشد

 

فروشگاه آفر پخش وارد کننده و مرکز پخش، عمده فروشی لوازم جانبی گوشی موبایل در تهران می باشد. شما می توانید انواع گلس های مناسب برای همه ی برند های گوشی موبایل سامسونگ ، آیفون ، شیائومی ، نوکیا ، هواوی و …  از سایت آفر پخش به صورت عمده خریداری کنید.

 

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.