کاربرد های OTG

سمیرا صفدری 1400/11/03
OTG

بررسی OTG

ساختار گوشی های جدید و امروزی فاقد پورت USB می باشد. بنابراین برای اتصال و کنترل گجت ها و دیگر وسیله های جانبی به گوشی های موبایل از وسیله ای به نام OTG ( ON THE GO ) استفاده می شود. او تی جی ها وسیله ای برای تبدیل کانکتور ها می باشند. یک سمت او تی جی ها USB می باشد، اما سمت دیگر آن می تواند طبق نیاز و نوع پورت گوشی موبایل شما MICRO , TYPE-C , LIGHTNING باشد. با خرید OTG دیگر نگران چگونگی انتقال و جا به جایی اطلاعات بین گوشی و فلش مموری و یا دیگر موارد… نباشید و از آن استفاده کنید. OTG مدل های مختلفی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

 

OTG تایپ سی و میکرو

انواع کاربرد های OTG

اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال

با استفاده از او تی جی در کم ترین زمان می توان حافظه گوشی را خالی کرده و به درایو اکسترنال منتقل کرد. و یا از فلش مموری به گوشی موبایل و یا برعکس فایل هایی نظیر فیلم، موسیقی، عکس، اسناد و … را انتقال داد.

 

OTG فلش مموری

 

اتصال دسته بازی

به کمک OTG کاربران گیمیر می تواند از دسته های گیمینگ برای کنترل و لذت بیشتر از بازی در گوشی استفاده کنند.

 

OTG گیمینگ

 

اتصال پرینتر

گاهی پیش می آید که می خواهیم اسنادی که در گوشی ذخیره داریم را پرینت بگیریم. برای این کار نیازی به کامپیوتر نیست و سادگی و به کمک OTG می توان با ابتدا با متصل کردن او تی جی و سپس با متصل کردن کایل دستگاه پرینتر به آن ب راحتی توسط برنامه هایی که برای این کار روی گوشی نصب شده است. فایل مورد نظر خود را چاپ کنید.

 

OTG چاپگر

 

اتصال کابل LAN

اگر مودم شما مجهز به فناوری WIFI نباشد. به راحتی می توان به کمک OTG و کابل تبدیل یو اس بی به LAN از اینترنت استفاده کرد.

 

OTG LAN

اتصال دوربین عکاسی

از دیگر کاربرد های شگفت انگیز OTG می توان به امکان اتصال مستقیم دوربین عکاسی به گوشی و جابجایی فایل ها توسط او تی جی اشاره کرد. این ویژگی برای افرادی که در مسافرت هستند و یا در زمان عکس برداری دسترسی به کامپیوتر و لپ تاپ ندارند مناسب است. چرا که در اکثر مواقع این دسته از افراد با کم بود فضای ذخیره سازی مواجه می شوند.

OTG دوربین

اتصال ماوس و کیبورد

یکی از ویژگی های بسیار کاربردی OTG اتصال ماوس و کیبورد به گوشی است، که بسیار راحت است. این ویژگی مناسب افرادی است که در طول روز زمان زیادی را صرف تایپ کردن می کنند. و با تایپ کردن با کیبورد لمسی گوشی اذیت می شوند.

 

خرید OTG کیبورد و ماوس

 

اتصال میکروفون خارجی و ضبط صدا

برای ضبط صدای با کیفیت تر می توان از میکروفون خارجی استفاده کرد. می توان از OTG برای متصل کردن میکروفون به گوشی، و ضبط صدا استفاده کرد.

 

OTG میکروفون

 

اتصال چراغ LED و فن

در مواقع تاریکی و قطعی برق می توان به کمک OTG چراغ LED را به گوشی متصل کرد. و از نور و روشنایی آن بهره برد. هم چنین می توان از فن های خنک کننده USB نیز استفاده کرد.

OTG LED

شارژ کردن دو گوشی توسط یکدیگر

در مواقع اضطراری و در صورت عدم دسترسی به منابع شارژ گوشی می توان از OTG کمک گرفت. به این صورت که یک گوشی موبایل که شارژ باتری بیشتری دارد را توسط کابل شارژ به او تی جی وصل می کنیم. و سپس کابل شارژ را به OTG و آن را به گوشی وصل می کنیم. حالا گوشی موبایلی که OTG به آن متصل است گوشی میزبان بوده، گوشی مقابل را شارژ می کند.

 

 

OTG شارژر

 

 

خرید OTG

در قسمت های بالا با کاربرد های OTG آشنا شدید. حالا اگر قصد تهیه و خرید OTG را دارید می توانید به سایت فروشگاه آفرپخش مراجعه کنید. فروشگاه آفرپخش مرکز پخش لوازم جانبی گوشی موبایل به صورت عمده می باشد. برای خرید عمده انواع لوازم جانبی گوشی موبایل می توانید به آدرس اینترنتی www.offerpakhsh.com مراجعه کرده و خرید خود را با قیمت مناسب انجام دهید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.