نکات خرید هدفون

سمیرا صفدری 1400/10/26
خرید هدفون بلوتوث

خرید هدفون بلوتوث

هدفون از دو بلندگوی کوچک تشکیل شده است. که روی گوش کاربر قرار می گیرد. هدفون به نام های هدست و ایرفون نیز شناخته می شود. هدفون ها کاربرد بسیاری برای کاربران دارند. مانند گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش، بازی و یا برای مکالمه و شرکت در سمینار و جلسه های آنلاین کاری و …

هدفون ها مدل ها و ویژگی های متنوعی دارند. با ما همراه باشید تا ادامه این مقاله به آنالیز انواع هدفون ها بپردازیم و انتخاب و خرید هدفون را برای شما آسان تر کنیم.

 

انواع هدفون 

هدفون سیمی

برای استفاده از این دسته از هدست ها باید آن را توسط جک 3.5 میلی متری به دستگاه مورد نیاز متصل کرد.

 

خرید عمده هدفون سیمی

هدفون بلوتوثی

هدفون بلوتوث دارای باتری داخلی بوده. و از آن برای فعالیت خود تغذیه می کند.  نیازی به کابل و سیم ندارد. و همین سبب شده تا بسیار پر طرف دار باشد. چرا که به راحتی قابل حمل بوده و به آسانی در هر شرایط و هر مکانی می توان از آن استفاده کرد.

اتصال هدفون های بی سیم از طریق بلوتوث بوده و در کوتاه ترین زمان به سادگی به دستگاه مورد نظر متصل می شود.

 

هدفون مشکی

 

هدفون اسپیکر دار

یک سری از هدفون ها قابلیت اسپیکر شدن را نیز دارند. به این صورت که با چرخاندن گوشی های هدفون به سمت بیرون، تبدیل به اسپیکر می شوند و صدا را به بیرون پخش می کنند.

 

هدفون اسپیکرشو

 

هدفون گیمینگ

هدفون های گیمینگ از نظر متریال و ساختار از کیفیت بالایی برخوردارند. هم چنین میکروفن این دسته از هدفون ها نسبت به بقیه هدست ها صدای با کیفیت تری دارد.

 

هدفون گیمینگ عمده

 

هدفون استودیویی

Headphone استودیویی مناسب آهنگسازان، نوازندگان و دیگر اشخاصی است که به صورت حرفه ای با آهنگ و موسیقی سر و کار دارند.

 

 

هدفون استودیی

 

هدفون رو گوشی

هدفونهای آن ایر ON EAR روی لاله گوش قرار می گیرد.

 

نکات خرید هدفون بی سیم سبک

 

هدفون دور گوشی

اور ایر OVER EAR این نوع هدست به دلیل اندازه بزرگی که دارد هنگام استفاده تمامی لاله گوش و اطراف آن را پوشش می دهد. و به همین دلیل باعث می شود تا بیس و صدای قوی تر در گوش پخش شود.

 

نکات خرید عمده هدفون گیمینگ

 

مشخصات فنی 

نسخه بلوتوث

نسخه یا ورژن بلوتوث با برد بلوتوث در ارتباط می باشد. به این صورت که اگر ورژن بلوتوث به روزتر و جدید تر باشد سرعت اتصال و کیفیت اتصال بهتری خواهیم داشت. هدفون هایی که مجهز به نسخه بلوتوث 4 به بالا هستند علاوه بر سرعت و کیفیت اتصال سریع تر و بهتر، انرژی کمتری مصرف می کنند. و عمر باتری را بهینه می کنند.

 

برد بلوتوث

میانگین برد هدفون های بلوتوثی حدودا باید تا 10 متر باشد. این موضوع به این معنی می باشد که اگر بین گوشی موبایل و هدفون 10متر فاصله باشد بازهم امکان استفاده از هدفون را داشت.

 

قطر و تعداد درایو Drive diameter

میزان بلندی صدای هدفون با درایو های آن در ارتباط مستقیم می باشد. اگر به بلندگویی با خروجی صدای زیاد نیاز دارید موقع خرید، به قطر و تعداد درایو های هدفون توجه کنید. برخی از هدفون ها علاوه بر درایو ها مجهز به یک ساب ووفر نیز هستند. وجود این قطعه در دستگاه باعث می شود تا موسیقی که پخش می شود حالت کوبشی نیز داشته باشد. که این حالت برای بسیاری از کاربران لذت بخش است.

 

نکات خرید عمده هدفون با کیفیت

 

پاسخ فرکانسی Frequency response

دینامیک رنج یا پاسخ فرکانسی محدوده فرکانس پوشش داده شده توسط هدفون است. و هرچه گسترده تر باشد، صداها با دقت بیشتری از هم تفکیک می شوند و سپس به گوش ما می رسند. واحد نشان دهنده پاسخ فرکانسی هرتز Hz می باشد.

 

حساسیت Sensitvity

هرچه میزان حساسیت بیشتر باشد هدفون صدای بلندتری را تولید می کند. واحد نشان دهنده میزان حساسیت دی سی بل dB می باشد.

 

امپدانس Impedance

امپدانس نشان دهنده مقاومت الکتریکی هدفون است. یعنی این که هر چه مقدار امپدانس کمتر باشد سیگنال ها راحت تر می توانند عبور کنند. و بلندگو حجم صدای بهتری خواهد داشت. واحد نشان دهنده میزان امپدانس اهم Ω می باشد.

 

باتری

ظرفیت و نگهداری باتری در هدفون ها متنوع است. اما در کل حدود 2 تا نهایت 8 ساعت قابلیت استفاده بعد از هر بار شارژ را دارند. و مدت زمان لازم برای شارژ هدفون ها حدودا 1 تا 2 ساعت می باشد.

 

نکات خرید هدفون بی سیم

 

میکروفون

خرید هدفون بلوتوث دارای میکروفون نمی باشند. بنابراین اگر قصد دارید از هدفون برای بازی و یا شرکت در جلسات و میتینگ ها استفاده کنید، باید حواستان باشد که هدفونی که خریداری می کنید مجهز به میکروفون باشد.

 

نکات خرید هدفون میکروفون دار

 

فناوری NFC

NFC یا ارتباط در محدوده نزدیک راهی برای اتصال بین گوشی موبایل و دیگر دستگاه ها و گجت با یکدیگر است. فناوری NFC از سیگنال های الکتریکی و الکترو مغناطیسی برای خواندن و نوشتن اطلاعات بین دستگاه ها استفاده می کند.

امروزه نیز هدفون هایی هستند که به این فناوری مجهز بوده و به راحتی با کمک قابلیت NFC می توان هدفون را به گجت ها و دستگاه هایی که مجهز به این فناوری هستند متصل کرد و موسیقی پخش کرد.

 

کلید های کنترل

  • کلید M مود برای تغییر حالت پخش هدفون
  • کلید برای کم کردن میزان صدای درحال پخش و با نگه داشتن این کلید موزیک قبلی پخش می شود
  • کلید OFF , ON یا POWER برای روشن و خاموش کردن هدفون
  • کلید + برای زیاد کردن میزان صدای در حال پخش و با نگه داشتن این کلید موزیک بعدی پخش می شود
  • کلید pause / play  پخش / مکث

 

نکات خرید عمده هدفون کنترل دار

 

درگاه های ورودی

خرید هدفون بلوتوث علاوه بر اتصال بی سیم، از طریق پورت های تعبیه شده روی بدنه آن ها نیز قابل اتصال به انواع گجت ها می باشند.

  • درگاه جک 3.5 میلی متری هنوز هم اکثریت دستگاه ها دارای پورت جک 3.5 میلی متری هستند. که به سادگی توسط کابل انتقال صدا AUX می توان دو دستگاه را به هم متصل کرد.

 

  • درگاه کارت حافظه TF بیشتر هدفون های بلوتوث از کارت حافظه پشتیبانی می کنند. و در مواقعی که دسترسی به گجت بلوتوثی ندارید، کابل AUX هم ندارید، به سادگی و با قرار دادن کارت حافظه در شیار تعبیه شده می توانید موسیقی پخش کنید.

 

  • درگاه MICRO USB  بیشتر هدفون های بلوتوثی دارای پورت میکرو یو اس بی هستند. از این پورت برای شارژ کردن هدفون استفاده می شود.

نکات خرید عمده هدفون مشکی

فروش عمده هدفون بلوتوث 

فروشگاه آفرپخش وارد کننده لوازم جانبی گوشی موبایل از چین و دبی بوده. در این فروشگاه انواع هدفون های سیمی و بی سیم با برند های معتبر و محبوب نظیر SODO ، NIA ، KOLUMAN و …  برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عمده هدفون بلوتوث و سیمی می توانید به سایت عمده فروشی آفرپخش مراجعه کنید، و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

خرید عمده هدفون بلوتوث

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.