راهنمای خرید بهترین اسپیکر بلوتوث

سمیرا صفدری
4 دی, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
اسپیکر بلوتوث قابل حمل

اسپیکر بلوتوث قابل حمل

اسپیکر یا بلندگو ها به نسبت کارایی و کاربرد، سایز و اندازه، نوع اتصال، سیمی و بی سیم، و دیگر موارد به چند دسته تقسیم می شوند. ما در این مقاله قصد داریم اسپیکر های بلوتوث و قابل حمل را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین برای خرید و یا شناخت بیشتر این دسته از اسپیکر ها با ما همراه باشید.

اسپیکر های بلوتوثی جز محبوب ترین های لوازم جانبی موبایل هستند. اکثریت اسپیکر های بلوتوثی قابل حمل و جابجایی هستند. و در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشد. کاربران به راحتی می توانند این مدل اسپیکر ها را به محل کار، گردش های خارج شهر و پیک نیک ها، دوره همی های کوچک دوستانه، و یا برای استفاده در جلسات آموزشی و یا کنفرانس ها همراه خود ببرند. برای شارژ کردن اسپیکر بلوتوث قابل حمل نیازی به پریز برق نیست. و به سادگی به کمک پاور بانک و یا شارژر فندکی خودرو می توان این وسیله را شارژ کرد.

از جمله مزایای خرید اسپیکر بلوتوث می توان به قابل حمل بودن و جابجایی آسان، اتصال سریع و راحت، جا گیر نبودن، نداشتن سیم های دست و پا گیر، مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی، و …. اشاره کرد.

 

خرید عمده اسپیکر بلوتوث قابل حمل

 

مشخصات ظاهری و ویژگی اسپیکر ها

صفحه نمایش

برخی از اسپیکر ها دارای صفحه نمایشگر می باشند. که اطلاعاتی نظیر نمایش مقدار شارژ باتری دستگاه، نمایش نام موزیک درحال پخش، مقدار ولوم دستگاه، و … را برای کاربران قابل مشاهده می کند.

پخش عمده اسپیکر بلوتوث قابل حمل

اندازه و وزن

اسپیکر ها ابعاد و وزن های گوناگونی دارند. شما می توانید با توجه به نیازتان آن ها را انتخاب کنید. اسپیکر های بلوتوث در سایز های مختلف از مدل های کوچک جیبی تا مدل های بزرگ و چمدانی در بازار موجود می باشد. برای مثال اگر بلندگو را برای تفریح و بردن به پیک نیک و کوه … می خواهید، بهتر است ابعاد کوچک و وزن کمی داشته باشد، تا به راحتی بتوانید حمل کنید.

فروش عمده اسپیکر بلوتوث قابل حمل

 

قابلیت ضد آب بودن 

اگر می خواهید بلندگو را به همراه خود به استخر و یا ساحل دریا ببرید. هنگام خرید باید به ویژگی ضد آب بودن اسپیکر توجه داشته باشد. برخی از اسپیکر ها هستند که دارای قابلیت ضد آب هستند و با خیال راحت می توان در محیط مرطوب و حتی داخل آب از آن ها استفاده کرد.

 

خرید اسپیکر بلوتوث ضد آب قابل حمل

 

مقاومت دستگاه

با توجه به این موضوع که اسپیکر های بلوتوثی بیشتر مواقع در خارج از منزل مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است از مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار و یا نفوذ مایعات به داخل بلندگو، و هم چنین از مقاوم بودن در برابر ضربه، خط و خش برخوردار باشد.

 

عمده فروشی لوازک جانبی موبایل و اسپیکر بلوتوث قابل حمل

 

بند و گیره آویز

وجود شیار روی بدنه اسپیکر برای وصل کردن بند یا گیره و قلاب به بلندگو و آویزان کردن آن از کوله پشتی، هنگام پیاده روی و کوهنوردی از افتادن و پرت شدن اسپیکر جلوگیری می کند و به حمل آسان تر آن کمک می کند. هم چنین وجود بند آویز به کاربر کمک می کند به راحتی دستگاه را از ارتفاع مناسب آویزان کند.

 

پخش عمده اسپیکر TG بلوتوث قابل حمل

 

ریموت و کلید های کنترل

  • کلید M مود برای تغییر حالت پخش اسپیکر
  • کلید برای کم کردن میزان صدای درحال پخش و با نگه داشتن این کلید موزیک قبلی پخش می شود
  • کلید OFF , ON یا POWER برای روشن و خاموش کردن اسپیکر
  • کلید + برای زیاد کردن میزان صدای در حال پخش و با نگه داشتن این کلید موزیک بعدی پخش می شود
  • کلید pause / play  پخش / مکث

بهترین اسپیکر بلوتوث قابل حمل

چراغ LED و رقص نور

بیشتر اسپیکر های قابل حمل بلوتوثی دارای چراغ های LED با رقص نور های زیبا هستند. از این قابلیت و زیبایی بلندگو ها می توان برای نور پردازی دورهمی ها استفاده کرد. چراغ های ال ای دی مانند چراغ خواب نیز در اتاق استفاده می شوند. هم چنین می توان برای ظبط کلیپ و گرفتن عکس های رنگی زیبا نیز می توان از اسپیکر های LED دار استفاده کرد.

 

اسپیکر بلوتوث قابل حمل LED ال ای دی دار

 

مشخصات فنی اسپیکر ها

باتری

مهم ترین عاملی که باعث شده تا اسپیکر های بلوتوث قابل حمل باشند، باتری قابل شارژ آن هاست. به هنگام خرید اسپیکر های قابل حمل به ظرفیت باتری آن توجه داشته باشد. بعضی مدل های اسپیکر های بلوتوثی دارای قابلیت پاور بانک بودن را دارند. به این معنا که اسپیکر دارای ظرفیت باتری بالایی می باشد. و می تواند گجت های دیگر را نیز شارژ کند. هم چنین وجود چراغ های نشانگر میزان شارژ باتری روی دستگاه کاربر را از میزان شارژ باقی مانده اسپیکر مطلع می کند.

 

خرید اسپیکر بلوتوث قابل حمل با باتری ظرفیت بالا

 

نسخه بلوتوث

نسخه یا ورژن بلوتوث با برد بلوتوث در ارتباط می باشد. به این صورت که اگر ورژن بلوتوث به روزتر و جدید تر باشد سرعت اتصال و کیفیت اتصال بهتری خواهیم داشت. اسپیکر هایی که مجهز به نسخه بلوتوث 4 به بالا هستند علاوه بر سرعت و کیفیت اتصال سریع تر و بهتر، انرژی کمتری مصرف می کنند. و عمر باتری را بهینه می کنند.

 

برد بلوتوث

میانگین برد اسپیکر های بلوتوثی قابل حمل حدودا باید تا 10 متر باشد. این موضوع به این معنی می باشد که اگر بین گوشی موبایل و اسپیکر 10متر فاصله باشد بازهم امکان استفاده از اسپیکر را داشت.

 

پخش عمده اسپیکر بلوتوث قابل حمل در آفرپخش

 

قطر و تعداد درایو Drive diameter

میزان بلندی صدای اسپیکر با درایو های آن در ارتباط مستقیم می باشد. اگر به بلندگویی با خروجی صدای زیاد نیاز دارید موقع خرید، به قطر و تعداد درایو های اسپیکر توجه کنید. برخی از اسپیکر ها علاوه بر درایو ها مجهز به یک ساب ووفر نیز هستند. وجود این قطعه در دستگاه باعث می شود تا موسیقی که پخش می شود حالت کوبشی نیز داشته باشد. که این حالت برای بسیاری از کاربران لذت بخش است.

 

پاسخ فرکانسی Frequency response

دینامیک رنج یا پاسخ فرکانسی محدوده فرکانس پوشش داده شده توسط اسپیکر است. و هرچه گسترده تر باشد، صداها با دقت بیشتری از هم تفکیک می شوند و سپس به گوش ما می رسند. واحد نشان دهنده پاسخ فرکانسی هرتز Hz می باشد.

 

خرید بلندگو بلوتوث قابل حمل

 

حساسیت Sensitvity

هرچه میزان حساسیت بیشتر باشد اسپیکر صدای بلندتری را تولید می کند. واحد نشان دهنده میزان حساسیت دی سی بل dB می باشد.

 

امپدانس Impedance

امپدانس نشان دهنده مقاومت الکتریکی اسپیکر است. یعنی این که هر چه مقدار امپدانس کمتر باشد سیگنال ها راحت تر می توانند عبور کنند. و بلندگو حجم صدای بهتری خواهد داشت. واحد نشان دهنده میزان امپدانس اهم Ω می باشد.

 

توان Power

واحد نشان دهنده میزان توان اسپیکر وات می باشد. این مقدار به شما می گویید که اسپیکر تا چه توانی را می تواند بپذیرد. و هرچه این مقدار بیشتر باشد، اسپیکر قوی تر و تولید صدای قوی تری نیز خواهد داشت.

 

میکروفون داخلی

وجود میکروفون داخلی در اسپیکر موجب می شود. تا هنگامی که با گوشی موبایل خود به اسپیکر متصل شده اید و تماس ورودی دارید. به راحتی و بدون نیاز به دسترسی به گوشی با کلید پاسخ دهی به تماسی که روی بلندگو تعبیه شده است تماس ورودی خود را وصل و پاسخ دهید و مکالمه لذت بخشی را تجربه کنید.

 

پخش عمده اسپیکر بلوتوث قابل حمل بزرگ

 

فناوری و اتصال در اسپیکر ها

 

درگاه های ورودی

اسپیکر های بلوتوثی و قابل حمل علاوه بر اتصال بی سیم، از طریق پورت های تعبیه شده روی بدنه آن ها نیز قابل اتصال به انواع گجت ها می باشند.

  • درگاه جک 3.5 میلی متری هنوز هم اکثریت دستگاه ها دارای پورت جک 3.5 میلی متری هستند. که به سادگی توسط کابل انتقال صدا AUX می توان دو دستگاه را به هم متصل کرد.

 

  • درگاه کارت حافظه TF بیشتر اسپیکر های بلوتوث از کارت حافظه پشتیبانی می کنند. و در مواقعی که دسترسی به گجت بلوتوثی ندارید، کابل AUX هم ندارید، به سادگی و با قرار دادن کارت حافظه در شیار تعبیه شده می توانید موسیقی پخش کنید.

 

  • درگاه USB می توان گفت تقریبا همه ی مدل های بلندگو های بلوتوثی دارای پورت USB هستند. که با قرار دادن فلش مموری در این درگاه به سادگی و به سرعت کاربر می تواند موسیقی خود را از اسپیکر پخش کند.

 

  • درگاه MICRO USB  بیشتر اسپیکر های بلوتوثی دارای پورت میکرو یو اس بی هستند. از این پورت برای شارژ کردن اسپیکر استفاده می شود.

 

خرید عمده اسپیکر بلوتوث

 

رادیو FM

بسیاری از اسپیکر ها دارای گیرنده امواج رادیویی هستند. توسط گیرنده امواج رادیویی FM و AM اسپیکر می تواند موج های رادیویی را دریافت کند و برنامه های رادیویی را برای کاربران علاقمند به رادیو پخش کند.

 

خرید اسپیکر بلوتوث رادیویی قابل حمل

 

فناوری TWS

به کمک فناوری TWS می توان دو اسپیکر را که هر دو از این فناوری پشتیبانی می کنند را به یکدیگر متصل کرد. و سپس صدایی به صورت دو کاناله و استریو از این دو اسپیکر پخش می شود. به کمک این قابلیت می توان محیط بزرگتری را با پخش موسیقی پوشش داد.

 

فروش عمده انواع اسپیکر بلوتوث قابل حمل

 

فناوری NFC

NFC یا ارتباط در محدوده نزدیک راهی برای اتصال بین گوشی موبایل و دیگر دستگاه ها و گجت با یکدیگر است. فناوری NFC از سیگنال های الکتریکی و الکترو مغناطیسی برای خواندن و نوشتن اطلاعات بین دستگاه ها استفاده می کند.

امروزه نیز اسپیکر هایی هستند که به این فناوری مجهز بوده و به راحتی با کمک قابلیت NFC می توان اسپیکر را به گجت ها و دستگاه هایی که مجهز به این فناوری هستند متصل کرد و موسیقی پخش کرد.

 

خرید و پخش عمده اسپیکر بلوتوث قابل حمل

 

فروش عمده اسپیکر بلوتوث قابل حمل

فروشگاه آفرپخش وارد کننده لوازم جانبی گوشی موبایل از چین و دبی بوده. در این فروشگاه انواع اسپیکر های سیمی و بی سیم با برند های معتبر و محبوب نظیر TG ، انکر ANKER ، JBL , KIMISO , تسکو TSCO , و …  برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عمده اسپیکر بلوتوثی می توانید به سایت عمده فروشی آفرپخش مراجعه کنید، و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

اسپیکر بلوتوث قابل حمل

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.